dinsdag 6 augustus 2013

Op de draaitafel : The Beacon Street Union / The eyes of the Beacon Street Union (1968)



De Beacon Street Union was een Us rock band uit de zgn psychedelische rockera.

Ze hadden hun naam van een straat in hun eigen Boston, waarvan de oorspronkelijke leden John Lincoln Wright (zang, percussie, overleden op 4 december 2011), Paul Tartachny (gitaar, zang), Wayne Ulaky (bas , zang), Robert Rhodes (keyboards, bas) en Richard Weisberg (drums) kwamen. Ze gingen allemaal naar de Boston University.

Met uitzondering van een paar roots nummers maakten ze hun liedjes zelf.

MGM Records promootte  ze als onderdeel van het zogenaamde "Bosstown Sound", samen met de groepen Ultimate Spinach en Orpheus.

De groep had weinig succes, hoewel hun eerste album “The Eyes Of The Beacon Street Union” het schopte tot  # 75 in de LP Charts op 4 mei 1968.





Ik heb dit album ooit voor een habbekrats gevonden op een rommelmarkt in Gent. Ik was er gek van. Ik hield van deze speciale sound van de US psychedelica. Later ben ik dit soort muziek gaan verzamelen. Ik heb nu waarschijnlijk zo'n 700 van die obscure elpees van US Psychedelica.

Favoriete tracks zijn ongetwijfeld “Beautiful Delilah” en “The Prophet” .

Beautiful Delilah



The Prophet




Geen opmerkingen:

Een reactie posten