zaterdag 28 juli 2012

The Flies - (I'm Not Your) Stepping Stone / Talk To Me (Decca – F.12533) 1966.




The Flies - (I'm Not Your) Stepping Stone / Talk To Me  (Decca – F.12533) 1966.

In 1966 brachten The Flies een single uit; (I'm not) your Stepping Stone. Ze hadden het nummer gehoord op een demo voor Paul Revere and the Raiders, gemaakt door Tommy Boyce en Bobby Hart.

De single flopte. Kort daarna brachten the Monkees de song uit als B kant van "I'm a Believer".

The Monkees gebruikte het als een b-kant. Dat zegt genoeg, niet echt iets voor hen. Het was pas veel later dat de song werd herontdekt door psychedelische verzamelaars.



 



De Flies begonnen als "The In-Sects". Ik heb ooit de LP van de In-Sects gekocht in een uitverkoop in Gent in 1966 toen ik daar studeerde. De prijs staat nog op de LP (9 Frank !!!). Ik zal ze misschien later eens posten.

Deze single heb ik ook voor twee keer niks gevonden op een brocante in 1968, twee jaar nadat de single uitkwam.

Voor mij is het nog altijd een van de betere singles uit die tijd.

(I'm Not Your) Stepping Stone



Talk To Me





Geen opmerkingen:

Een reactie posten