dinsdag 5 juni 2012

Bob Dylan - “All I Really Want To Do” – CBS EP 5923




“All I Really Want To Do” – CBS EP 5923 (France), November 1964

Na de eerste wind (woordspeling Blowin’ in de … van juli 64) kwam de storm. Bob Dylan brengt een tweede franse EP uit. Een andere keuze van songs, meer persoonlijk.

Oxford Town kwam nog uit de “Blowin’ in the Wind” LP, ondertussen hier uitgebracht. Je kon het nog als “protestsong” beschouwen.

De rest was nieuw, en maakte op mij een verpletterende indruk. Weg waren de ietwat naïve en soms zelfs ronduit triviale lyrics van The Beatles, mijn grote idolen, of het zoete Elvis gedoe van de film “GI Blues”.

Dit was anders, persoonlijker, direkter, iets wat ik verstond. Het zou over mij kunnen gegaan hebben.

“Ramona”, misschien had Dylan wel over Joan Baez, met Spaanse roots.

“Spanish Harlem Incident” weer over die Spaanse. Misschien weer over Baez.

“All I really wanna do”… Ik kon het zo goed begrijpen en dacht echt dat het over mij ging.

Ik was 16…





Geen opmerkingen:

Een reactie posten