woensdag 22 augustus 2012

The Return of the Dancing Master




Vanaf nu zal ik een speciale rubriek inlassen op regelmatige basis. Ik noem ze "The Return of the Dancing Master"

Je zal onmiddellijk begrijpen waarom...

Even dit....

Vroeger was er "Merlin in Rags", mijn blog in het Engels, die door velen zeer geapprecieerd werd. Merlin stond op een bepaald moment in de top vijftig van de blogs over Folk en Blues. Met een rating van zo'n 1500 mensen per dag die de blog bezochten.

Omwille van een aantal dingen waar ik nu niet wil op ingaan ben ik gestopt met deze blog.

De reacties waren enorm. Ik kreeg een massa emails met vragen naar het waarom en of ik ooit nog terug kwam.

Ik heb alles wat laten bezinken en ben dan opnieuw gestart, zij het lichtjes anders. Met "The return of the dancing master" ging het weer dezelfde kant op. Al gauw stond mijn mailbox vol, met verzoekjes, met vragen, enz...

Beide blogs waren in het engels en dus wereldwijd gelezen.

Daarom ben ik met iets nieuws begonnen in mijn eigen taal, het Nederlands. Na "Mijn Kleine Louvre", een probeerseltje op Wordpress, begon ik met wat beters op Wordpress, de voorloper van deze blog hier.

Ondertussen had ik ook nog een andere blog "McLuhans Garden", die vooral gewijd was aan de wonderlijke wereld van de EP's, waarvan ik er zo'n 4000 heb. Met die blog ben ik ook gestopt zo ongeveer in de helft van voorig jaar.

Ondertussen blijft mijn mailbox - nu toch wat minder dan vroeger - vragen opleveren naar "Merlin in Rags".

Folk en Blues, Beat en Psychedelia, en EP's zijn mijn grote liefdes.

Er staan nu bijna 400 items op deze blog. Ik zal daarom vanaf nu regelmatig eens teruggaan naar wat er op de vorige blogs is verschenen, deels omdat ik dat zo mooi vindt, deels omdat men het mij vraagt. 

Voor mijn Engelstalige volgers bestaat er nog altijd zoiets als Google Translate, niet perfect maar genoeg om te volgen. En waarom niet op sommige momenten gewoon de vroegere (engelse) tekst overnemen ?

We zien wel.

PS. Het meisje op de foto naast Reverend Gary Davis is Megan Ochs, dochter van Alice en Phil Ochs

Geen opmerkingen:

Een reactie posten